nieuws

Nieuwe stap in prijzenoorlog GB en Colruyt

nieuws
Voor Belgen die hun kasticketjes bijhouden, valt de komende weken heel wat te rapen in de supermarkten. GB zet 53 producten in de rekken die achteraf volledig worden terugbetaald. Colruyt heeft maar 27 producten van het gratis gamma in haar assortiment. Nog vervelender voor het bedrijf is dat het moeilijk onder de nulprijs van de concurrent kan duiken.
28 april 2005  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:54
Voor Belgen die hun kasticketjes bijhouden, valt de komende weken heel wat te rapen in de supermarkten. GB zet 53 producten in de rekken die achteraf volledig worden terugbetaald. Colruyt houdt zich aan zijn belofte van de laagste prijs. Ook daar worden de producten in kwestie vergoed.

Terwijl Aldi en Lidl hun terrein uitbreiden, leggen de andere supermarkten steeds meer eigen merken aan lage prijzen in de rekken. Delhaize toverde Derby om tot '365' en met de slogan 'Voor elke dag de beste prijs' bieden ze een assortiment van goedkope basisproducten aan. Carrefour en GB lanceerden de 'nummer 1'-producten, die de laagste prijs zouden hebben voor zowel voeding als andere producten.Bij Colruyt zitten ze op het puntje van hun stoel achter de rode telefoon om permanent prijzen te kunnen aanpassen.

De komende weken wordt het Colruyt niet gemakkelijk gemaakt. In het verleden beconcurreerden de supermarkten elkaar met merkloze basisproducten. Nu gooit GB voor de tweede keer een merkenassortiment in de strijd. Vanaf gisteren tot 8 mei stunt de warenhuisketen met de '100 % terugbetaald'-actie. Klanten kunnen 53 merkproducten in het karretje leggen die ze na aankoop volledig terugbetaald krijgen.

Klanten moeten een verzamelboekje bijhouden waarin ze van elk product de cijferreeks onder de streepjescode moeten noteren. Dat boekje moeten ze met hun kasticket opsturen naar GB. Na maximaal drie maanden krijgen ze het geld op hun rekening. Colruyt heeft maar 27 producten van het gratis gamma in haar assortiment en kan onmogelijk onder een nulprijs duiken.

Klanten die bij GB alle 53 producten kopen, kunnen ruim 100 euro terugvorderen. Vorig jaar profiteerden meer dan 140.000 mensen van de actie. Die kostte GB meer dan 7 miljoen euro. "Dat is het waard, want tijdens de actieweken draaien we 20 procent meer omzet. De gratis producten zijn een lokmiddel", zegt woordvoerster Geneviève Bruynseels.

Bron: De Morgen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek