nieuws

Naked Chef zet fastfoodbedrijf Canterbury in blootje

nieuws
Een Brits voedingsbedrijf dreigt op de fles te gaan omdat de vraag naar zijn worstjes en hamburgers de afgelopen maanden drastisch gezakt is. De schuld daarvoor ligt bij de beroemde televisiekok Jamie Oliver, foeteren de zaakvoerders. De Naked Chef voert dezer dagen campagne om scholieren betere voedingsgewoonten aan te leren. Met succes, zo blijkt, want fastfoodbedrijf Canterbury stevent recht op het failliet af.
5 januari 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:56
Een Brits voedingsbedrijf dreigt op de fles te gaan omdat de vraag naar zijn worstjes en hamburgers de afgelopen maanden drastisch gezakt is. De schuld daarvoor ligt bij de beroemde televisiekok Jamie Oliver, foeteren de zaakvoerders. De Naked Chef voert dezer dagen campagne om scholieren betere voedingsgewoonten aan te leren en sensibiliseert schooldirecties om hun kids gezondere schotels te serveren. Met succes, zo blijkt, want fastfoodbedrijf Canterbury stevent recht op het failliet af.

Vooral de vleesproducten van Canterbury verkopen niet meer, wat de omzet het afgelopen jaar flink deed dalen. Tijdens de eerste helft van 2005 daalde de verkoop van vlees met liefst 4 miljoen euro. "Scholen zoeken duidelijk naar een nieuwe keuken en dat heeft een nefaste invloed op voedingsproducenten zoals wij", zegt een bestuurder van het bedrijf.

"Het is een trend op de voedingsmarkt die niet snel zal omslaan. We moeten dus nieuwe wegen inslaan", klinkt het beteuterd. Of dat zal lukken, is maar zeer de vraag. Een tijdje geleden kelderden de aandelen van het bedrijf met 28 procent na een winstwaarschuwing. De banken weigeren nog nieuwe ondernemingsplannen te financieren en het bedrijf is hopeloos op zoek naar een nieuwe topman.

Bron: De Morgen</i>

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek