nieuws

Lekkerijen in Meetjesland gebundeld onder één logo

nieuws
In het Plattelandscentrum van Sint-Laureins werd de regionale hoeve- en streekproductencoöperatieve 'Mmm... Eetjesland' gelanceerd. Deze samenwerking tussen zeventien streekgebonden voedselproducenten zal als voornaamste taak het promoten van Meetjeslandse lekkernijen op zich nemen. Een eigen logo moet het streekgebonden karakter extra in de verf zetten.
10 januari 2007  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:58
In het Plattelandscentrum van Sint-Laureins ging de regionale hoeve- en streekproductencoöperatieve 'Mmm... Eetjesland' van start. Deze samenwerking tussen zeventien streekgebonden voedselproducenten zal als voornaamste taak het promoten van Meetjeslandse lekkernijen op zich nemen. Een eigen logo moet het streekgebonden karakter extra in de verf zetten.

"Het Meetjesland telt veel producenten van hoeve- en streekproducten en allen geven ze vorm aan het idee dat de streek, naast enkele grotere voedingsbedrijven, een echte voedingsregio is", legt Luc Feusels van het Sentse Plattelandscentrum de achtergrond van het initiatief uit. "Het leek ons dan ook een goed idee om een structurele vorm van samenwerking tussen de verschillende producenten van streekproducten te organiseren om zo op die manier een meerwaarde te creëren naar promotie toe. Uitgangspunt daarbij is de consument laten kennismaken met het herkomstlabel 'Mmm... Eetjesland' dat vormt geeft aan de authentieke identiteit en de herkomst van het product".

De coöperatieve telt momenteel zeventien leden die gaan van Chocolaterie Vermeire uit Bassevelde, 't Zwijntje in Maldegem tot de Aalterse Neerschuurhoeve. Er is ook een eigen logo ontworpen waarmee je de deelnemende producenten kan herkennen. "De werking van de coöperatieve zal in het begin vooral bestaan uit het voeren van gezamenlijke promotie voor de producten", vult Eddy Matthijs aan. "Hierbij kan gedacht worden aan het maken van geschenkpakketten, acties rond Valentijn of bijvoorbeeld moederdag. In een latere fase kan de samenwerking intensievere vormen aannemen door een distributienetwerk uit te bouwen of bijvoorbeeld gezamenlijk materiaal aan te kopen", blikt Eddy Matthijs al even vooruit.(MP)

Bron: Het Laatste Nieuws

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek