nieuws

KVLV promoot producten van eigen bodem in boek

nieuws
Precies 761 groepen met KVLV-leden van telkens 25 tot 30 mensen gaan de volgende weken aan de slag rond een gezond feestmenu met producten van eigen bodem. Dat is één van de tastbare resultaten van de lancering van de gloednieuwe uitgaven 'Voedingsvoorlichting en gastronomie 2006-2007' en 'Creatief'. "We doen dit nu omdat de Week van de Smaak eraan komt", aldus nationaal voorzitter Carla Durlet.
13 november 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:58
Precies 761 groepen met KVLV-leden van telkens 25 tot 30 mensen gaan de volgende weken aan de slag rond een gezond feestmenu met producten van eigen bodem. Dat is één van de tastbare resultaten van de lancering van de gloednieuwe uitgaven 'Voedingsvoorlichting en gastronomie 2006-2007' en 'Creatief'. "We doen dit nu omdat de Week van de Smaak eraan komt. Dit project is ons op het lijf geschreven", aldus nationaal voorzitter Carla Durlet.

"In de brochure 'Voedingsvoorlichting en gastronomie' houden we ook in de receptuur rekening met de voedingsbodem die onze eetgewoonten bieden voor het ontstaan van ziekten zoals kanker, hart- en vaatziekten en diabetes", zegt schrijfster Christel Delen. "En daarnaast willen we aangeven dat de Belgische land- en tuinbouwproducten hiervoor een perfecte basis kunnen vormen".

"In 'Creatief' krijgen de lezers een beeld van creaties die ze zelf kunnen maken om zo hun huis en tuin te verfraaien", zegt redactrice Christine Van Soom. "Bloemschikken, woning- en tuininrichting, kleine hebbedingetjes en decoratieve figuren zijn de thema's die aan bod komen in het boek".

Bron: Belang van Limburg

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek