nieuws

ING drukt personeel frietvet op de neus

nieuws
Het personeel van verzekeringsbedrijf ING Insurance in Antwerpen dat deze week friet bestelde, kreeg eerst een klodder vet op het bord. Zo wilde afdelingshoofd en bedenker Robert De Colfmaker in het kader van de gezondheidsweek tonen hoeveel vet je met een portie goudgele frietjes binnenwerkt. Bij het personeel lijkt de actie in de smaak te vallen. "Eerst schrikken ze, maar eens ze weten waar het om gaat, vinden ze het wel leuk", aldus De Colfmaker. TV-diëtiste Sonja Kimpen vindt de actie betuttelend.
27 oktober 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:58
Het personeel van verzekeringsbedrijf ING Insurance in Antwerpen dat deze week friet bestelde, kreeg eerst een klodder vet op het bord. Zo wilde afdelingshoofd en bedenker Robert De Colfmaker in het kader van de gezondheidsweek tonen hoeveel vet je met een portie goudgele frietjes binnenwerkt. Bij het personeel lijkt de actie in de smaak te vallen. "Eerst schrikken ze, maar eens ze weten waar het om gaat, vinden ze het wel leuk", aldus De Colfmaker.

"De actie kadert in onze gezondheidsweek. Onze medewerkers spenderen heel wat uren op kantoor. Daarom willen we dat ze veel bewegen, gezond eten en omringd worden door een goede ergonomie. Een gezonde geest in een gezond lichaam zorgt voor een blije medewerker. En een tevreden medewerker rendeert", licht De Colfmaker toe. "Daarom lopen hier deze week verpleegsters rond die cholesterolmetingen doen, het gewicht en de bloeddruk worden gemeten, je kunt gratis zwemmen en fitnessen, er komt een diëtiste en er zijn infosessies rond stoppen met roken".

Af en toe wil ING ook iets ludieks doen. "Wie een bord frieten bestelt, krijgt daarom eerst een bordje frituurvet te zien om te visualiseren wat ze opeten. Een vijfde van de friet bestaat namelijk uit vet", weet Robert De Colfmaker. Diëtiste Sonja Kimpen van het tv-programma 'Je bent wat je eet' vindt het minder ludiek. Zij noemt het betuttelend en stelt dat je de boodschap uitzendt dat gezond eten vervelend is.

De Colfmaker vindt het jammer dat die frietactie er wordt uitgelicht, want het gaat om het totaalconcept. "Wie ben ik om de frietcultuur te ondermijnen? Als iemand elke dag friet eet, geloof ik dat dat slecht is. Meer dan een showcase als klein onderdeel van de actie, is dit niet. Ik lig niet wakker van die reactie. Voor mij is het belangrijk dat het hele project in beeld komt. Hopelijk kunnen we er iets blijvends van maken".

Bron: De Morgen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek