InBev probeert bierdrinkers weer naar café te lokken
nieuwsZoals in 2000 drinkt 69 procent van de Belgische bevolking soms bier. De frequentie van het bierverbruik daalt wel. Zo daalde het aantal dagelijkse bierdrinkers van 11 naar 8 procent en het aantal wekelijkse drinkers van 39 naar 35 procent. Bier wordt in de eerste plaats gedronken terwijl men naar TV kijkt (15 procent), gevolgd door het avondeten thuis (9 procent), uitgaan met vrienden, iets drinken in het favoriete café, het ochtendmaal thuis en op bezoek gaan (elk 6 procent).
Uit deze cijfers blijkt volgens Yves Craen, directeur Horeca InBev Belgium, dat bier bij voorkeur in gezelschap gedronken wordt. Bier is in de horeca goed voor 46,9 procent van het totale drankverbruik, tegenover 6,4 procent thuis. Om mensen te stimuleren meer op café te trekken, lanceert InBev een campagne die het sociaal aspect van het cafébezoek promoot.
Ieder wordt uitgenodigd om straffe caféverhalen te sturen naar www.gemaaktwatmee.be. De beste verhalen worden wekelijks beloond met een "straffe avond" in een café naar keuze. De winnaar krijgt een gratis vat bier en materiaal om zijn vrienden hierop uit te nodigen.(KS)
Bron: Belga