Gezonde producten stoten door naar Britse top-100
nieuws"De verkoopspatronen die we dit jaar hebben waargenomen tonen duidelijk aan dat de consumenten hun levensstijl hebben aangepast", zegt Fiona Briggs, redacteur van het kruideniersmagazine Checkout, in de Britse pers. "Merken die het goed hebben gedaan hebben dat vooral gerealiseerd door het introduceren van of investeren in gezonde producten of door het afschaffen van ongezonde producten als verzadigde vetten, zouten en additieven".
In de lijst van de honderd meest verkochte merken in de Britse warenhuizen die Checkout publiceerde, zijn overduidelijke tekenen terug te vinden dat de gezonde trend een grote invloed op het koopgedrag heeft. De grootse stijgers zijn de producenten van gezonde producten. Innocent, dat drankjes gemaakt van vers fruit verkoopt, komt vanuit het niets op een 63ste plaats de lijst ingestormd en is met een verkoopsstijging van meer dan 140 procent afgelopen jaar het snelst groeiende merk in het Verenigd Koninkrijk. Jaarlijks verkopen ze voor 96 miljoen Britse pond (144 miljoen euro).
Danone Bio Activia is het tweede snelst groeiende product en doet met een verkoopscijfer van 98 miljoen pond (147 miljoen Euro) en een stijging van 77 procent zelfs drie plaatsen beter dan Innocent. Ook andere fabrikanten van gezonde produkten zoals Yeo Valley Organic (yoghurt en andere melkproducten) en Twinings (kruiden- en fruitthee) scoren opvallend goed. Coca-Cola blijft op één en heeft dat vooral te danken aan de suikervrije, gezonde Coke Zero.(MP)
Bron: De Morgen