nieuws

Commissie dankt McDonalds voor strijd tegen obesitas

nieuws
Multinationals als McDonalds, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Kraft en Unilever hebben volgens Eurocommissaris voor Gezondheid, Markos Kyprianou, belangrijke inspanningen gedaan om de wereldwijde vetepidemie in te dijken. De Europese Commissie schreef in 2005 een programma uit om engagementen los te weken in de voedingsindustrie. Tot op heden zijn al 146 intentieverklaringen binnengehaald.
10 november 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:58
Multinationals als McDonalds, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Kraft en Unilever hebben volgens Eurocommissaris voor Gezondheid, Markos Kyprianou, belangrijke inspanningen gedaan om de wereldwijde vetepidemie in te dijken. De Europese Commissie schreef in 2005 een programma uit om engagementen los te weken in de voedingsindustrie. Tot op heden zijn al 146 intentieverklaringen binnengehaald.

McDonald's krijgt lof omdat het bedrijf voortaan duidelijke informatie zet op zijn verpakkingen, met de juiste hoeveelheid calorieën, zout en vet in de hamburger of het pak friet. De colafabrikanten worden geëerd omdat ze hun marketinginspanningen naar kinderen sterk beperken. Unilever heeft de samenstelling van een reeks producten gewijzigd, waardoor bijvoorbeeld jaarlijks 10.000 ton minder suiker verwerkt wordt.

De fabrikanten beklemtonen dat de consument niet moet inleveren op smaak of kwaliteit. Ze willen meer keuze aanbieden en de consument bewust maken van de noodzaak gezond te eten en te drinken. Kyprianou stelt dat de industrie meestal gezien wordt als een deel van het probleem, maar dat de engagementen bewijzen dat de industrie hier een deel van de oplossing is.

Bron: De Morgen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek