nieuws

Colruyt laat groeitempo nauwelijks zakken

nieuws
De warenhuisketen Colruyt heeft over de eerste negen maanden van het boekjaar 2006/2007 een omzet geboekt van 3,89 miljard euro. Dat is een stijging met 9,2 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Colruyt boekte vooruitgang in al zijn divisies. De tak detailhandel, veruit het belangrijkste onderdeel van de groep, zag zijn omzet met 9,1 procent toenemen tot 3 miljard euro.
31 januari 2007  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:59
De warenhuisketen Colruyt heeft over de eerste negen maanden van het boekjaar 2006/2007 een omzet geboekt van 3,89 miljard euro. Dat is een stijging met 9,2 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Colruyt bevestigt ook de winstverwachting voor het volledige boekjaar. Midden december zei het bedrijf een groepswinst van minstens 259 miljoen euro te verwachten voor het lopende boekjaar. Vorig jaar was dat nog 230,5 miljoen euro.

De omzetgroei van 9,2 procent over de eerste drie kwartalen betekent een lichte groeivertraging in vergelijking met de eerste helft van het boekjaar, toen Colruyt de omzet met 9,4 procent zag groeien. Maar de groei is wel beter dan de verwachting van verscheidene analisten, die gemiddeld op een toename van 8,8 procent hadden gerekend.

Colruyt boekte vooruitgang in al zijn divisies. De tak detailhandel, veruit het belangrijkste onderdeel van de groep, zag zijn omzet met 9,1 procent toenemen tot 3 miljard euro. De detailhandel bestaat in hoofdzaak uit de Colruyt-supermarkten, in België en Frankrijk. Die groeiden over de eerste drie kwartalen met 8,3 procent tot een omzet van 2,67 miljard euro. Daarnaast overkoepelt de afdeling detailhandel ook het snelgroeiende netwerk van OKay-buurtwinkels, de biosupermarkten BioPlanet en de speelgoed- en seizoenspeciaalzaken van Dreamland.

De divisie groothandel en foodservice zag haar omzet over de eerste negen maanden toenemen met 9,3 procent tot 636 miljoen euro. Via die divisie levert Colruyt producten aan de zelfstandige winkels Spar en Alvo in België en Coccinelle in Frankrijk. Ook de leveringsdiensten Collivery en de Franse foodservicedochter Pro à Pro Distribution vallen daaronder. De overige activiteiten, die onder meer bestaan uit de tankstations Dats24 en de drukkerij Druco, kenden een omzetgroei met 11,2 procent tot 226 miljoen euro.

Bron: Belga/De Tijd

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek