nieuws
Chiquita brengt gezonde fruitshake op de markt
nieuwsChiquita, Europees marktleider als producent en verdeler van bananen, gaat zijn producten nog verder diversifiëren. Na de 'klassieke' banaan en de distributie van verse fruitsalades in tankstations, komt de bananenreus nu ook met vers geperst fruitsap op de markt. Onder de merknaam 'Just fruit in a bottle' worden drie smaken aangeboden. Chiquita brengt jaarlijks zo'n 2,7 miljard kilo bananen op de wereldmarkt, goed voor een omzet van 3,9 miljard dollar.
26 mei 2006
Chiquita, Europees marktleider als producent en verdeler van bananen, gaat zijn producten nog verder diversifiëren. Na de 'klassieke' banaan en de distributie van verse fruitsalades in tankstations, komt de bananenreus nu ook met vers geperst fruitsap op de markt. Onder de merknaam 'Just fruit in a bottle' worden drie smaken aangeboden. Volgens Chiquita bestaat de fruitshake voor 100 procent uit vruchten en vers vruchtensap, zonder toevoeging van suikers, kleur-, bewaar- of smaakmiddelen. Daarmee wil Chiquita het verschil maken met geconcentreerd fruitsap en sapdrankjes.
Chiquita brengt jaarlijks zo'n 2,7 miljard kilo bananen op de wereldmarkt, goed voor een omzet van 3,9 miljard dollar. De groep met hoofdkwartier in Cincinatti (Ohio) en genoteerd op de beurs van New York, staat voor 26.000 jobs, waarvan het merendeel in Latijns-Amerika.
Bron: Het Belang van Limburg