nieuws

BV's promoten eerlijke handel van Oxfam

nieuws
Premier Guy Verhofstadt tussen de druiven met de slogan 'Premier cru' om fair-tradewijn te promoten. Gouverneur Steve Stevaert zwart geschminkt met de kreet 'Black power' om fondant chocolade verkocht te krijgen. Verhofstadt en Stevaert zijn twee van de tien BV's die meewerken aan de eindejaarscampagne van Oxfam Fairtrade. De tien humoristische foto's, gemaakt door Lieve Blancquaert, moeten de consument aanzetten producten van de eerlijke handel te kopen.
15 november 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:58
Premier Guy Verhofstadt tussen de druiven met de slogan 'Premier cru' om fair-tradewijn te promoten. Gouverneur Steve Stevaert zwart geschminkt met de kreet 'Black power' om fondant chocolade verkocht te krijgen. Verhofstadt en Stevaert zijn twee van de tien BV's die meewerken aan de eindejaarscampagne van Oxfam Fairtrade. De tien humoristische foto's, gemaakt door Lieve Blancquaert, moeten de consument aanzetten producten van de eerlijke handel te kopen.

"We willen een zo ruim mogelijk publiek aanspreken en onze producten nog meer bekendheid geven", zegt Katrin Derboven, de directeur van Oxfam Fairtrade. "We willen aantonen dat fair trade iets dagdagelijks is. Mijn droom is dat op iedere ontbijttafel een 'eerlijke' pot choco staat".

Oxfam Fairtrade bereikte vorig jaar een omzet van 17 miljoen euro. Voor 2006 wordt dat 19 miljoen euro. De producten van Oxfam Fairtrade zijn niet alleen in de wereldwinkels te vinden, maar ook in supermarkten en bij verschillende instellingen. Oxfam Fairtrade is de handelsorganisatie van Oxfam-Wereldwinkels en koopt producten van georganiseerde kleine of middelgrote producentengroepen in het Zuiden. Oxfam Fairtrade betaalt daarvoor een eerlijke prijs waardoor de producent een waardig inkomen krijgt.

Meer informatie: Make Trade Fair

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek