nieuws

Brava claimt jong imago bij honderdste verjaardag

nieuws
Tuinbouwveiling Brava bestaat honderd jaar. De voorbije tien jaar is de omzet van Brava bijna verdubbeld. De aanvoer van het witloof - een van de speerpunten van de veiling - steeg van 13 naar 24 miljoen kilogram. "Veel telers en kopers beschouwen onze veiling als een eerbiedwaardige oude dame. Dat is echter een vals beeld", zegt directeur Filip Fontaine in Het Laatste Nieuws.
9 september 2005  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:55
Tuinbouwveiling Brava bestaat honderd jaar. De voorbije tien jaar is de omzet van Brava bijna verdubbeld. De aanvoer van het witloof - een van de speerpunten van de veiling - steeg van 13 naar 24 miljoen kilogram. "Veel telers en kopers beschouwen onze veiling als een eerbiedwaardige oude dame. Dat is echter een vals beeld", zegt directeur Filip Fontaine in Het Laatste Nieuws.

"Onze taak als veiling is in de loop der jaren duidelijk geëvolueerd", aldus Fontaine. "Een eerste taak bestaat er in maatwerk af te leveren of niches te zoeken. Dit is al van bij het begin de kerntaak van Brava: de producten beter verkopen dan dat de teler dat in z'n eentje zou kunnen. We vullen deze opdracht in op twee niveaus. We zoeken inderdaad naar kleine niches waar we een meerprijs kunnen realiseren. Daarnaast werken we met onze collega-veilingen samen om met Flandria het grootste kwaliteitslabel van Europa op de markt te zetten".

Bron: Het Laatste Nieuws/Het Nieuwsblad

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek