Belg koopt een op drie bioproducten bij Delhaize
nieuwsIn 1985 nam Delhaize de eerste bioproducten op in haar assortiment, het ging om drie soorten biobrood van Lima. Vier jaar later werd een volwaardig bioassortiment gelanceerd en in 1997 kregen de producten het bio Delhaize-label. Vandaag heeft de keten 650 bioproducten in haar rekken liggen, goed voor een omzet van 80 miljoen euro. Vooral kruidenierswaren (23,5 miljoen euro) zoals koekjes en specerijen doen het goed, maar ook fruit en groenten (22,5 miljoen euro), beenhouwerij (11,8 miljoen euro) en zuivel (11,8 miljoen euro) zijn populair.
Hoewel de biologische producten nog ongeveer twintig procent duurder zijn dan de conventionele Delhaize-producten, kosten ze in supermarkten gemiddeld zeven procent minder dan in de speciaalzaak. Uit een studie van Delhaize blijkt bovendien dat 76 procent van de klanten biologische producten vernoemt als een van de belangrijkste categorieën in het Delhaize assortiment. Reden genoeg voor de keten om tijdens de Bioweek bio in de kijker te zetten. Zo zullen de Caddy-brochure en de wekelijkse persadvertentie in het teken staan van bio en zijn er in de winkels presentaties van bioproducten.
Bron: Belga