nieuws
Albert Heijn geeft groenten en fruit duwtje in de rug
nieuwsAlbert Heijn gaat haar klanten stimuleren om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit te eten. Vanaf eind april zullen promotieteksten op de verpakkingen van voorverpakte producten vermeld worden. Naast deze labeling bestudeert de supermarkt ook de invoering van een speciaal groen keurmerk voor gezondere producten van het eigen merk.
9 april 2005
De grootste Nederlandse supermarktketen Albert Heijn gaat haar klanten stimuleren om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente en fruit te eten. Vanaf eind april zullen teksten als 'eet 2 ons groente per dag 'en 'eet 2 stuks fruit per dag' op de verpakkingen van voorverpakte producten vermeld worden.
Naast deze labeling bestudeert de supermarkt ook de invoering van een speciaal groen keurmerk voor gezondere producten van het eigen merk. Dat maakte Dick Boer, directievoorzitter van Albert Heijn, de voorbije week bekend tijdens het een studiedag.
Volgens Boer verdient een dergelijk systeem de voorkeur boven een 'stoplichtensysteem' zoals de Nederlandse Consumentenbond dat voorstaat. Rood en oranje schrikken de consument af en dat willen we niet, aldus Boer.
Bron: Agriholland