nieuws

Aantal internetklanten bij Colruyt in stijgende lijn

nieuws
Colruyt verdubbelt de komende twee jaar zijn afhaalpunten voor internetwinkelen. Maandag opende het vijftigste afhaalpunt, over twee jaar moeten er honderd zijn. Met Collect&Go kunnen klanten hun boodschappen via internet bestellen en één dag later oppikken in de winkel. "Sommige afhaalpunten kenden vorig jaar een groei tot 20 procent", zegt algemeen directeur Luc Rogge.
9 april 2005  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:54
Colruyt verdubbelt de komende twee jaar zijn afhaalpunten voor internetwinkelen. Maandag opende het vijftigste afhaalpunt, over twee jaar moeten er honderd zijn. Met Collect&Go kunnen klanten hun boodschappen via internet bestellen en één dag later oppikken in de winkel.

"Sommige afhaalpunten kenden vorig jaar een groei tot 20 procent", zegt algemeen directeur Luc Rogge. Toch wil grote concurrent Carrefour niet mee op de internettrein springen. "Ons netwerk van winkels is veel groter en diverser", zegt woordvoerster Bruynseels. "Een winkel in de buurt is nog steeds veel gebruiksvriendelijker dan het internet".

Colruyt-directeur Rogge heeft een duidelijk profiel van zijn internetklanten. "Het zijn mensen met weinig tijd of die winkelen vervelend vinden. Niet alleen jonge klanten bestellen via internet. We tellen ook een groot aantal veertigers en vijftigers. Steeds meer mensen ontdekken het gebruiksgemak van internet".

Voor de dienst wordt een vast bedrag van 4,5 euro aangerekend. Exacte verkoopcijfers wil Colruyt niet geven, maar het bedrijf bevestigt dat de bestaande afhaalpunten vorig jaar een groei tussen de 10 en 20 procent kenden. Ziet Colruyt de gewone winkelrekken dan op termijn verdwijnen? "Absoluut niet. Internet blijft een klein percentage van de totale omzet. Bovendien moeten klanten af en toe de nieuwe producten kunnen bekijken en voelen".

Bron: Het Laatste Nieuws

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek