Voedselagentschap lanceert ombudsdienst
nieuwsHet agentschap wil een geloofwaardige en betrouwbare overheidsinstantie zijn, luidt het. Alle klachten met betrekking tot de werking van het Voedselagentschap die door de bedrijven ingediend worden, zullen voortaan gekanaliseerd worden via de ombudsdienst van het Voedselagentschap. Op die manier hebben de bedrijven de garantie dat hun klacht de juiste behandeling zal krijgen. De ombudsdienst bemiddelt wanneer alle bestaande procedures om het probleem op te lossen reeds werden gevolgd.
Het Voedselagentschap stipt aan dat klachten over fundamentele problemen ook aanleiding kunnen geven tot structurele verbeteringen van de dienstverlening door het agentschap. Om de objectiviteit van de ombudsdienst te waarborgen, werd hij onder de vleugels van de dienst 'interne audit' ondergebracht. De ombudsdienst staat volledig los van het reeds eerder opgerichte meldpunt dat gewoon blijft voortbestaan. Klachten voor de ombudsdienst dienen wel steeds schriftelijk ingediend te worden. Dit kan per post, per fax en per mail.
Meer informatie: Voedselagentschap, tel 0800/13 455