Voeding moet gezond, gemakkelijk en goedkoop zijn

Gezond, gemakkelijk en goedkoop: zo laten de eet- en drinktrends van het jaar 2004 zich samenvatten, leert een studie van de marktonderzoeker AC Nielsen. Het rapport, dat de verkoop van 89 productcategorieën in 59 landen analyseert, bevestigt daarmee trends die al enkele jaren op de voedingsmarkt van kracht zijn. Dat schrijft De Standaard.
2 februari 2005  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:29
Gezond, gemakkelijk en goedkoop: zo laten de eet- en drinktrends van het jaar 2004 zich samenvatten, leert een studie van de marktonderzoeker AC Nielsen. Het rapport, dat de verkoop van 89 productcategorieën in 59 landen analyseert, bevestigt daarmee trends die al enkele jaren op de voedingsmarkt van kracht zijn. Dat schrijft De Standaard.

De consument hecht wereldwijd steeds meer belang aan gezonde voeding, maar ook aan gebruiksgemak en aan de prijs-kwaliteitsverhouding. Producten die daaraan voldoen, konden in 2004 sneller groeien dan het marktgemiddelde van 4 procent. Wat de gezondheid betreft, belandden sojadrankjes (+31 %), drinkyoghurt (+19 %) en graanrepen (+14 %) vaker in de winkelkar dan in 2003. Opvallend is dat eieren de derde sterkste groei boekten (+16 %). Dat heeft alles te maken met de low carb-diëten die weinig koolhydraten en veel eiwitten bevatten en die vooral in de VS heel populair zijn.

Het succes van verse bereide maaltijden (+10 %) zet zich door, klaargemaakte slaatjes (+8 %) en diepvriespizza's (+6 %) bewijst dat consumenten niet alleen een lekkere en gezonde, maar ook een snelle hap willen. Zogenaamde private labels of goedkopere huismerken bleven het vorig jaar in de hele wereld goed doen. De impact ervan op de A-merken verschilt van land tot land, maar in het algemeen vallen steeds meer productcategorieën ten prooi' aan private labels.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek