Unilever voorlopig tevreden over lancering Knorr Vie
nieuwsSinds vorig jaar heeft Unilever een vitaliteitsmissie. "Unilever maakt zichzelf en zijn activiteiten sterker door zich te richten op het toevoegen van vitaliteit in het leven", zegt Hans Cools, brand director bij Unilever Belgium Foods in De Tijd. "Als concern komen we daarmee tegemoet aan de wensen van consumenten voor een gezondere levenswijze tijd die steeds kostbaarder wordt, meer variatie, kwaliteit, smaak, geur en genieten", heet het.
Het product is in ons land getest via klassieke producttesten. "Op basis daarvan deden we nog aanpassingen, al werd de smaak wel meteen gewaardeerd. Knorr Vie is niet curatief. Het is algemene voeding en dan zijn smaak en textuur heel belangrijk". België was ook het eerste land waar Knorr Vie op de markt kwam.
Is het niet zo dat consumenten nu vermoeden dat ze door het slikken van twee flesjes ervan overtuigd zijn dat ze voldoende groente en fruit geconsumeerd hebben? "Dat is niet de bedoeling", zegt Cools. "De twee soorten die op de markt verschijnen, bieden daarvoor te weinig variatie waardoor het product moet gezien worden als een aanvulling. Dat staat ook in de folders".
Lees ook: geVILT: "Functionele voeding mag geen alibi zijn"