nieuws

Ter Beke hoopt dit jaar even goed te doen als in 2005

nieuws
Ter Beke, de specialist in vleeswaren en bereide gerechten, zag zijn nettowinst over het eerste halfjaar 11 procent stijgen tot 2,3 miljoen euro. De omzet klom 29 procent, vooral dankzij de integratie van de vleeswarenfabrikant Pluma vanaf 1 april. Ter Beke waagt zich in tegenstelling tot veel andere bedrijven wel aan een concrete prognose voor het volledige boekjaar. Het resultaat van 2006 zal dat van 2005, toen het bedrijf 6 miljoen euro nettowinst boekte, evenaren. Dat schrijft De Tijd.
9 september 2006  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:34
Ter Beke, de specialist in vleeswaren en bereide gerechten, zag zijn nettowinst over het eerste halfjaar 11 procent stijgen tot 2,3 miljoen euro. De omzet klom 29 procent, vooral dankzij de integratie van de vleeswarenfabrikant Pluma vanaf 1 april. Ter Beke waagt zich in tegenstelling tot veel andere bedrijven wel aan een concrete prognose voor het volledige boekjaar. Het resultaat van 2006 zal dat van 2005, toen het bedrijf 6 miljoen euro nettowinst boekte, evenaren. Dat schrijft De Tijd.

"We willen beleggers een houvast geven, omdat er dit jaar toch behoorlijk wat gebeurt bij Ter Beke", zegt gedelegeerd bestuurder Luc De Bruyckere. "Er zijn de kosten verbonden aan de overname van Pluma, de investeringen voor de expansie van de bereide gerechten Come a Casa in Frankrijk, de prijzendruk van de supermarktketens, de stijging van de prijs voor varkensvlees en de hogere energieprijzen die ons ongeveer 700.000 euro extra kosten. Ondanks dat alles streven we dus naar een evenaring".

Ter Beke geeft geen opsplitsing van de omzetevolutie bij de twee afdelingen, vleeswaren en bereide gerechten. De Franse expansie van Come a Casa verloopt volgens plan. De Bruyckere: "We verdelen Come a Casa nu in ruim 60 procent van de belangrijke supermarktketens in Frankrijk, zoals Auchan, Monoprix en E. Leclerc".

Mede door de investeringen op de Franse markt trekt Ter Beke het investeringsbudget voor heel 2006 op tot 16,5 miljoen euro. "De investeringen zijn ook nodig om de productie aan te passen aan de volumegroei, aangezien de markt voor bereide gerechten in België een groei van meer dan 10 procent kent", zegt De Bruyckere.

Lees ook: geVILT: Efficiëntie als leidmotief in de productieketen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek