Siertelers bezorgen beurzen in Flanders Expo facelift
nieuws"In het verleden werden te vaak verschillende namen door elkaar gebruikt", zegt Dimitri Barbe van de Gentse Floraliën. "Daar maken we nu komaf mee". De nieuwe naam en logo moeten zorgen voor een betere naambekendheid en herkenbaarheid van de vakbeurzen. Die zijn in de loop der jaren geëvolueerd van een initiatief dat hoofdzakelijk gericht was naar de lokale handel tot evenementen die ook buitenlandse bezoekers aantrekken.
Om die trend door te trekken, komen er een aantal nieuwe initiatieven die de beurzen nog aantrekkelijker moeten maken. Zo zijn de inrichters van plan om het Vlaams assortiment bloemisterij- en boomkwekerijproducten verder te vergroten door meer telers te motiveren om deel te nemen. Het is verder de bedoeling om straks ook snijbloemen aan te bieden op de beurzen. In samenwerking met de Euroveiling wordt naar een oplossing gezocht.
De handel zal zich beter kunnen profileren op een gemeenschappelijk handelspaviljoen en professionele toeleveranciers krijgen de gelegenheid om met een eenvoudige, uniforme stand aanwezig te zijn. Voor de jongplantenbedrijven wordt een gemeenschappelijke stand voorzien. "Op die manier proberen we alles en iedereen uit de sierteeltsector onder één dak te krijgen", zegt Dimitri Barbe.
Tot slot zal ook aan de infrastructuur gesleuteld worden. Er komt een degelijke onthaalbalie en er wordt geïnvesteerd in een betere belichting. De Gentse Floraliën en het AVBS pakken met de nieuwe look voor het eerst uit op 4 en 5 september.(KS)
Meer informatie: Gentse Floraliën, Dimitri Barbe, tel 09/241 50 91.