nieuws

Peter Van Asbroeck nieuw gezicht van keurmerk Truval

nieuws
De Belgische Fruitveiling (BFV) in Sint-Truiden heeft Thuis-acteur Peter van Asbroeck onder de arm genomen om het keurmerk Truval bij de klanten te promoten. Van Asbroeck zal speciaal voor Truval een aantal recepten met fruit van de veiling opstellen. De recepten zullen gratis aan de consumenten worden aangeboden, zo meldt algemeen directeur Filip Lowette van de BFV woensdag in een mededeling.
15 december 2004  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:29
De Belgische Fruitveiling (BFV) in Sint-Truiden heeft Thuis-acteur Peter van Asbroeck onder de arm genomen om het keurmerk Truval bij de klanten te promoten. Van Asbroeck zal speciaal voor Truval een aantal recepten met fruit van de veiling opstellen. De recepten zullen gratis aan de consumenten worden aangeboden, zo meldt algemeen directeur Filip Lowette van de BFV woensdag in een mededeling.

De BFV werkte de voorbije vier jaar in het kader van de promotie van fruit samen met Disney. Volgens Lowette was het enthousiasme bij de telers en de kopers na vier jaar Disney-promoties stilaan aan het wegebben en bracht het plakken van de stickers op het fruit extra werk en extra kosten met zich mee voor de telers.

"De expertise van Van Asbroeck op culinair vlak, gecombineerd met zijn magische aantrekkingskracht op vrouwen, maakt van hem de ideale partner van Truval", zo stelt Lowette. De Thuis-acteur zal voor de BFV zowel deze maand, als tijdens de maanden januari en februari, in het voorjaar, met Pasen en in de zomer telkens recepten samenstellen met het keurfruit van de BFV.

De Belgische Fruitveiling is de grootste Belgische organisatie van fruittelers met een binnenlands marktaandeel van 50 procent. De coöperatieve telt 1.600 leden en realiseerde vorig jaar een omzet van 107 miljoen euro. De hoofdzetel van de BFV ligt in Sint-Truiden. De BFV heeft daarnaast nog afdelingen in Glabbeek, Zoutleeuw en Hannuit.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek