Peter Van Asbroeck nieuw gezicht van keurmerk Truval
nieuwsDe BFV werkte de voorbije vier jaar in het kader van de promotie van fruit samen met Disney. Volgens Lowette was het enthousiasme bij de telers en de kopers na vier jaar Disney-promoties stilaan aan het wegebben en bracht het plakken van de stickers op het fruit extra werk en extra kosten met zich mee voor de telers.
"De expertise van Van Asbroeck op culinair vlak, gecombineerd met zijn magische aantrekkingskracht op vrouwen, maakt van hem de ideale partner van Truval", zo stelt Lowette. De Thuis-acteur zal voor de BFV zowel deze maand, als tijdens de maanden januari en februari, in het voorjaar, met Pasen en in de zomer telkens recepten samenstellen met het keurfruit van de BFV.
De Belgische Fruitveiling is de grootste Belgische organisatie van fruittelers met een binnenlands marktaandeel van 50 procent. De coöperatieve telt 1.600 leden en realiseerde vorig jaar een omzet van 107 miljoen euro. De hoofdzetel van de BFV ligt in Sint-Truiden. De BFV heeft daarnaast nog afdelingen in Glabbeek, Zoutleeuw en Hannuit.