Nieuw boek verkent ondernemerschap van de toekomst
nieuwsIn het boek belichten de auteurs eerst de disconnecties die ontstaan zijn tussen consumenten en producenten en waarom er geen spontane samenwerking ontstaat. Vervolgens leggen ze uit hoe op een nieuwe manier toegevoegde waarde gecreëerd moet worden, door een nieuwe kijk op samenwerking en communicatie. "Het dispuut tussen diepvriesbedrijven en groentetelers illustreert het huidige conflictmodel waar uiteindelijk niemand beter van wordt".
Volgens de auteurs is het essentieel te erkennen dat meerwaarde niet meer alleen door de onderneming zelf, maar ook door de klant mee gecreëerd wordt. "Ik geloof er geen snars van dat de consument niet bereid zou zijn om meer te betalen voor producten met toegevoegde waarde", zegt landbouweconoom Mathijs. "Mijn dochter lust geen groenten en mijn probleem is dat de voedingsproducten in de winkelrekken me geen enkele oplossing aanreiken voor dit probleem. Nochtans zou ik graag meer geld neertellen voor bijvoorbeeld zoet witloof".
Het nieuwe ondernemen is verkrijgbaar in de boekhandel. Maandag leest u in geVILT nog veel meer over dit nieuwe boek.