nieuws

McDonald's kieskeurig met appelen

nieuws
McDonald’s is niet langer alleen een hamburgertent, want ook de appelverkopen zijn sterk opgelopen door de salades en sappen die de fastfoodketen verkoopt. Jaarlijks verbruiken de McDonald’s-restaurants wereldwijd circa 50 miljoen kilo appelen. Die ontwikkeling heeft uiteraard de belangstelling getrokken van appeltelers in Amerika. Wanneer de keten de inkoopeisen voor zijn appelen bekend maakt, luistert de Amerikaanse industrie met gespitste oren, aldus het Agrarisch Dagblad.
15 december 2005  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:32
McDonald’s is niet langer alleen een hamburgertent, want ook de appelverkopen zijn sterk opgelopen door de salades en sappen die de fastfoodketen verkoopt. Jaarlijks verbruiken de McDonald’s-restaurants wereldwijd circa 50 miljoen kilo appelen. Die ontwikkeling heeft uiteraard de belangstelling getrokken van appeltelers in Amerika. Wanneer de keten de inkoopeisen voor zijn appelen bekend maakt, luistert de Amerikaanse industrie met gespitste oren, aldus het Agrarisch Dagblad.

Dat gebeurde onlangs toen McDonald's-directeur Mitch Smith sprak op de jaarvergadering van de Washington State Horticultural Association. McDonald’s wil appels met sterk uiteenlopende suikergehaltes. De groene appelen moeten zuur zijn en hard, de textuur moet stevig, krokant en tegelijk sappig zijn. Bij het snijden moet een schijfje overblijven in de vorm van een halve maan en met een romig witte of lichtgeel vruchtvlees. Ook over de maat heeft de Amerikaanse keten eisen.

Volgens Smith hanteert de keten strikte eisen en moet het fruit vrij zijn bruine plekken. De appelen zijn van het ras Gala, Empire en Jonagold. Ook het merk Pink Lady staat in de belangstelling bij McDonald’s. Omdat de keten jaarrond wil worden beleverd, komen de appels voor de Amerikaanse markt deels ook uit Chili.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek