nieuws
Jumbo tevreden over resultaten diervriendelijk label
nieuwsDe Nederlandse supermarktketen Jumbo verkocht de voorbije maanden in 35 van zijn 75 vestigingen niet-biologisch, maar wel extra diervriendelijk gekweekt varkensvlees. Het vlees wordt verkocht onder de naam Jumbo Bewust en krijgt de steun én het logo van de Nederlandse Dierenbescherming. Volgens de warenhuisgroep loopt de verkoop drie tot vier keer beter dan die van het biologisch vlees. Jumbo Bewust wordt voortaan dan ook verkocht in alle vestigingen.
26 maart 2007
De Nederlandse supermarktketen Jumbo verkocht de voorbije maanden in 35 van zijn 75 vestigingen niet-biologisch, maar wel extra diervriendelijk gekweekt varkensvlees. Het vlees wordt verkocht onder de naam Jumbo Bewust en krijgt de steun én het logo van de Nederlandse Dierenbescherming. Volgens de warenhuisgroep loopt de verkoop drie tot vier keer beter dan die van het biologisch vlees. Jumbo Bewust wordt voortaan dan ook verkocht in alle vestigingen.
Met dit proefproject wil Jumbo het gat vullen tussen de kleine biologische markt en de grote gangbare markt. Het vlees zal zo'n 15 tot 20 procent meer kosten dan 'gangbaar' vlees. Het vlees is diervriendelijker gekweekt omdat de varkens meer bewegingsruimte hebben en op een flinke laag strooisel kunnen liggen. Het vlees zou steviger zijn en een zoetere smaak hebben, aldus Jumbo. De prijs in de winkelrekken is 10 à 15 procent hoger dan het andere vlees, maar dus wel een stuk goedkoper dan de biologische variant.
Meer informatie: Jumbo Bewust