nieuws

Consumentenorganisaties maken verkiezingseisen bekend

nieuws
De Belgische consumentenorganisaties, die worden overkoepeld door het OIVO, hebben hun eisenbundel voor de federale verkiezingen bekendgemaakt. De uitgebreide reeks eisen zullen voor de verkiezingen naar alle partijen worden gestuurd. De bundel bevat ook heel wat punten over voeding. Wat betreft de verwezenlijkingen van de vorige regering, is OIVO vooral tevreden over de "efficiënte en onafhankelijke werking" van het Voedselagentschap.
8 maart 2007  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:36
De Belgische consumentenorganisaties, die worden overkoepeld door het OIVO, hebben hun eisenbundel voor de federale verkiezingen bekendgemaakt. De uitgebreide reeks eisen zullen voor de verkiezingen naar alle partijen worden gestuurd. De bundel bevat ook heel wat punten over voeding. Wat betreft de verwezenlijkingen van de vorige regering, is OIVO vooral tevreden over de "efficiënte en onafhankelijke werking" van het Voedselagentschap.

Eén van de eisen van het OIVO is dat de agressieve reclame voor voeding aan het adres van kinderen aan banden wordt gelegd. Voor het aanbod van duurzame voeding moet volgens de organisatie dan weer meer promotie worden gevoerd. OIVO noemt in dat verband onder meer seizoensgebonden en lokaal geproduceerd voedsel.

De consumentenorganisaties vinden verder dat er te veel ongegronde gezondheidsclaims worden gemaakt door voedingsproducenten. Ze vragen dat er regelmatige controle wordt uitgevoerd en dat de producenten worden gestraft als hun claims niet waar bljken.(GL)

Meer informatie: Prioriteiten van de verbruikersorganisaties voor de volgende legislatuur

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek