nieuws

Consument valt voor opgevulde kalkoen 'de luxe'

nieuws
Uit een onderzoek van Deloitte blijkt dat de Belg tijdens de eindejaarsperiode per persoon gemiddeld 149 euro besteedt aan eten en drinken. Dat dit budget wordt uitgegeven aan kwaliteit, is iets dat vele delicatessenzaken kunnen bevestigen. De consument wil anno 2006 luxe in de mond. De gevulde kalkoen blijft het goed doen met Kerst, alleen mag het op de een of andere manier graag ietsje meer zijn, schrijft Het Nieuwsblad.
19 december 2006  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:35
Uit een onderzoek van Deloitte blijkt dat de Belg tijdens de eindejaarsperiode per persoon gemiddeld 149 euro besteedt aan eten en drinken. Dat dit budget wordt uitgegeven aan kwaliteit, is iets dat vele delicatessenzaken kunnen bevestigen. De consument wil anno 2006 luxe in de mond. De gevulde kalkoen blijft het goed doen met Kerst, alleen mag het op de een of andere manier graag ietsje meer zijn, schrijft Het Nieuwsblad.

Guido Van Damme van de Antwerpse wildspecialist Huis Van Hove bevestigt: "De consument is verwend en eet het hele jaar door lekker. Met Kerst en Nieuw moet nog iets specialers op tafel komen. Gelukkig, want onze gevulde kalkoen met truffels vind je niet overal".

Ook Cathérine Van Hecke van de gelijknamige Gentse familiezaak benadrukt dat de verse bereidingswijze van traiteurs het verschil maakt. "Bij ons is de gevulde kalkoen nog steeds een succesnummer. Het recept dateert nog van mijn overgrootvader. Wij gebruiken kalfsvlees, dat we samen met de levertjes van de kalkoenen vermengen met ganzelever, truffel en kruiden", verklapt Van Hecke.(MP)

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek