nieuws

Campina en Douwe Egberts lanceren koude koffiedrank

nieuws
Deze maand brengen het Nederlandse zuivelbedrijf Campina en koffieproducent Douwe Egberts een nieuw product op de markt: Café Fresco is een ijskoude koffiedrank met melk. "Het product combineert het koude van melk met het warme van koffie", zegt Bas van den Berg, directeur van Campina Nederland. "Met deze innovatie proberen we de consumptiemomenten van zuivel te verbreden".
5 juni 2006  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:33
Deze maand brengen het Nederlandse zuivelbedrijf Campina en koffieproducent Douwe Egberts een nieuw product op de markt: Café Fresco is een ijskoude koffiedrank met melk. "Het product combineert het koude van melk met het warme van koffie", zegt Bas van den Berg, directeur van Campina Nederland. "Met deze innovatie proberen we de consumptiemomenten van zuivel te verbreden".

Consumenten associëren zuivelproducten met een maaltijd en koffie drinken ze vooral 's ochtends en 's avonds. "Dit product is daarentegen een opkikker voor tussendoor", aldus Piet Hein Merckens, algemeen directeur van Douwe Egberts Nederland. De samenwerking met Campina is overigens niet nieuw. Beide bedrijven werken al enige tijd samen op de buitenshuismarkt, waarbij in de koffiemachines van Douwe Egberts melk van Campina gebruikt wordt.

De nieuwe koffiedrank wordt in een Duitse vestiging van Campina gemaakt. "We starten op de Nederlandse markt, maar willen snel uitbreiden naar andere landen", zegt Bas van den Berg. De twee ondernemingen denken daarbij in eerste instantie aan ons land. Over de omvang van de investeringen wordt geen commentaar gegeven. Het bedrag loopt in elk geval in de miljoenen euro's.

Het Agrarisch Dagblad vermoedt dat samenwerkingsverbanden tussen producenten van A-merken in de toekomst frequenter zullen worden. De prijzenslag in de supermarkten zet het rendement van de voedingsbedrijven immers steeds meer onder druk. "Nieuwe producten krijgen steeds minder tijd om zich waar te maken in de winkelrekken", erkent Bas van den Berg. "In het verleden kreeg een nieuw product ongeveer negen maanden om zich te bewijzen. Nu is dat soms minder dan vier maanden. Gelukkig heeft Campina bij de grootdistributie veel goodwill opgebouwd".

Lees ook: geVILT: 140 boeren bezorgen Campina verrijkte melk

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek