Belg koopt bioproducten vooral bij grootwarenhuizen

De Belg doet iets meer dan de helft van zijn biologische versaankopen in de grootdistributie. Dat blijkt uit de gegevens van GfK Panel Services Belgium. Op de tweede plaats komen de speciaalzaken, daarna volgen rechtstreekse verkoop bij de boer en verkoop op de markt.
10 februari 2005  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:29
De Belg doet iets meer dan de helft van zijn biologische versaankopen in de grootdistributie. Dat blijkt uit de gegevens van GfK Panel Services Belgium. Op de tweede plaats komen de speciaalzaken, daarna volgen rechtstreekse verkoop bij de boer en verkoop op de markt.

GfK Panel Services Belgium volgt permanent de gezinsaankopen op voor VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing. Drieduizend Belgische gezinnen noteren hiervoor dagelijks de aankopen voor hun thuisverbruik van verse producten.

In de periode oktober 2003 tot september 2004 besteedde de Belg 54% van zijn verse bio-aankopen bij grootwarenhuizen. Speciaalzaken vertegenwoordigden 25,2% van de omzet en verliezen wat terrein ten opzichte van de grootwarenhuizen. Rechtstreekse aankopen bij de producent blijven goed voor 8,9% van de omzet en het aandeel van de markt blijft stabiel rond 4,3%.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek