Meest recent
Duik in het archief
-
Baliehof produceert tweede beste kaas ter wereld, maar uitbreiden wordt moeilijk
De crème de la crème van de kazen, die vind je in Jabbeke op de Zuivelboerderij Baliehof. De kaas van het Baliehof veroverde de tweede plaats op de World Cheese Awards. Met hun ‘Houtlandse A... -
Neri maakt vegan ‘kaas’ uit noten: “Altijd gefascineerd door fermentatie”
Het is niet omdat je vegan bent, dat een gezellige kaas- en wijnavond tot het verleden hoeft te behoren. Neri De Meester (31) is oprichter van ‘Omage’. Het bedrijf is gespecialiseerd in vega... -
Milcobel wil kennis delen met gloednieuw Mozzarella Experience Center
Milcobel groeide de voorbije jaren uit tot één van de topproducenten van mozzarella in Europa voor de voedingsindustrie. Als het aan de zuivelcoöperatie ligt, verstevigt ze die positie verde... -
Milcobel moet producten terugroepen na listeriabesmetting
Op aandringen van het federaal Voedselagentschap (FAVV) heeft Milcobel een reeks producten teruggeroepen na een listeriabesmetting in de fabriek in Moorslede. De besmetting met de listeriaba... -
Listeria ontdekt bij Milcobel: productie in Moorslede volledig stil
In de kaasfabriek van Milcobel in Moorslede is de listeriabacterie aangetroffen in een pekelbad waar kazen worden verwerkt. Dat bevestigt Milcobel na een bericht van Het Laatste Nieuws. -
Schakels: van melk tot (Flandrien)kaas
Weet jij hoe kaas gemaakt wordt? VILT TeeVee trok naar de fabriek van Flandrienkaas in Wervik en volgde het proces stap voor stap. -
Flandrien Kaas verdubbelt productiecapaciteit
De Wervikse kaasmakerij Flandrien Kaas heeft 3,5 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe rijpingszaal en een extra productielijn. Dankzij de investering wordt de productiecapaciteit opgevoer... -
Kaasproductie is vooral een West-Vlaamse aangelegenheid
Het grootste deel van de Belgische kazen wordt in West-Vlaanderen gemaakt. Dat blijkt uit onderzoek van Kenniscentrum West. Zo'n 70 procent van alle Belgische kazen is in West-Vlaanderen gem... -
Nieuwe kaascampagne VLAM zet genieten centraal
VLAM lanceert een nieuwe kaascampagne met als slogan ‘Onze kleine momenten. Gróóts met Kazen van bij ons.’ “De campagne toont dat Belgische kaas van de dagdagelijkse kaasmomentjes kleine gen...
Dossier